El heredero de Palanca

Palanca murió a los 88 años, y es recordado como el gran guardián de Tor. Y Pablo Moreno, que lo cuidó los últimos dos años de su vida en el Pallars, se convirtió en su heredero, como receptor de sus bienes, tierras y caballos entendemos. Pablo vivió 29 años con Palanca o trabajó, y se convirtió en un familiar del custodio de Tor. De momento Pablo quería seguir cuidando de los caballos, y sobre el testamento no se sabe nada: “Ya se verá” declaró en El Periódico y añadió: “no soy un ave carroñera” “gracias a él la montaña se ha mantenido virgen hasta hoy” y otro conocido, Joan Marco añade: “Palanca sólo quería la montaña para el pasto de vacas y caballos”. Un lugar sólo rural… Y parece que lo seguirá siendo porque las pistas de esquí no se construirán, pero parece ser que quieren potenciar el turismo rural. ¿A día de hoy, se cerró también el contrabando? ¿Ya no circulan convoyes espectaculares de 14 land rovers con toda clase de mercaderías de Andorra?

 

 

Luciérnaga.-



1 comentari:

  1. Ben trobat company Luciérnaga. Salutacions seguidors de la MMT.
    Sobre el contraban amb Andorra, diria que amb l'equiparació de preus entre els dos costats de frontera, ja no té massa sentit el tràfic il·lícit de productes que fa potser 20 ó 30 anys podia arribar a esdevenir força lucratiu. Penso que el preu del tabac a Andorra és bastant similar amb el de l'altre costat de la frontera, o com a mínim no és un preu que faci rentable el negoci del contraban, per tant, per les antigues rutes del contraban que tantes tones de productes il·lícits de tot tipus deurien haver vist, no crec que en l'actualitat s'hi vegin massa Range Rover carregats fins al capdamunt de tabac o alcohol, o potser fins i tot armes. I sobre el tema de les armes a Andorra, cal dir que amb el reglament que hi regulava la seva venda, exportació, i tinença, ha canviat molt d'anys ençà i quan fa 30 anys es podia comprar de manera pràcticament lliure qualsevol tipus d'arma de foc, ara seria impensable. Una altra cosa seria parlar d'armes de guerra que passen per terra andorrà i arriben a creuar la frontera sota la tolerància de les forces de l'ordre tant andorranes com espanyoles, i creuen els pirineus fins als ports de la costa atlàntica espanyola i són carregades en vaixells de mercaderies i enviades a conflictes armats de tot el món. Encara que això és un tema que seria més adient tractar en una entrada al bloc.
    Tot i que, tal i com narra en Porta al seu llibre l'experiència del seu company d'equip, en Pol Izquierdo, quan es va trobar interferint el pas d'un comboi de contrabandistes que circulaven en una caravana de 14 tot-terrenys Range Rover, si que podem dir que hagués estat emocionant de trobar-s'hi en aquella escena i veure una de les llegendes de Tor i la seva ruta del contraban. Per tant, jo descartaria que a dia d'avui hi hagi algun tipus de benefici amb el contraban per les antigues rutes pirinenques.

    Salut
    El Minaire.-

    ResponElimina

Els vostres comentaris passaran una moderació prèvia i en breu seran publicats. Gràcies per la vostra participació.

Entrada Destacada

La Carretera Internacional que Passava per Tor i que Mai no es va Construir

Benvinguts sigueu a una nova edició a la MMT, seguidors del bloc, us saluda el seu editor. Als anys vuitanta del segle XX va sorgir el proje...